Koszt uczestnictwa: - jednej osoby 1540 zł + 23% VAT
 - dwóch i więcej osób 1440 zł/os + 23%  VAT.
 
 Płatność dokonywana jest po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia. Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat. Godziny zajęć: 9:30 – 16:30 
  Miejsce zajęć: hotel w centrum miasta. (informacja dotycząca dokładnego miejsca zajęć zostanie wysłana Państwu wraz z potwierdzeniem uczestnictwa na ok. 6 dni przed terminem szkolenia)
  Informacje: Anna Niedziółka tel.: 22 208 28 45,  fax: 22 211 20 90 e-mail: anna.niedziolka@akademia-mddp.pl Program: I Dzień - Cechy i narzędzia controllingu z uwzględnieniem specyfiki obszaru sprzedaży:
 - orientacja na cele – zasady skutecznego stawiania celów, najczęściej spotykane błędy i ich konsekwencje,
 - orientacja na „wąskie gardła” – znaczenie analizy „wąskich gardeł” w planowaniu,
 - sprzężenie wyprzedzające – planowanie, rodzaje planowania, planowanie a prognoza, analiza odchyleń i jej znaczenie,
 - koncentracja na rachunkowości zarządczej – zasady tworzenia informacji do podejmowania decyzji, 
  - koncentracja na aspektach personalnych – planowanie współuczestniczące, motywowanie pracowników do udziału w pracach budżetowych, zasady komunikowania się w procesie budżetowania. 
  
 - Zagadnienia rachunkowości zarządczej (analiza przypadku): 
  - nowe ujęcie progu rentowności,
 - pokrycie finansowe (marża brutto),
 - ocena rentowności produktów i usług, 
  - klasyfikacja kosztów na potrzeby controllingu, 
  - kalkulacja kosztów standardowych, 
  - wykorzystanie krzywej życia produktów i analizy portfelowej w controllingu.
 
 - Symulacja procesu budżetowania (ćwiczenie): 
  - rozwiązywanie problemów budżetowych, 
  - konferencja budżetowa,
 - zastosowanie zarządzania przez cele
 
 
 II Dzień - Zasady budżetowania i ocena pracowników sprzedaży w oparciu o budżetu.
 - Systemy motywacyjne – zasady premiowania.
 - Tworzenie struktur sprzedażowych:
 - wielostopniowy rachunek pokryć finansowych,
 - zasady tworzenia centrów odpowiedzialności z uwzględnieniem obszaru sprzedaży,
 - mierniki dla centrów odpowiedzialności,
 - rozliczanie świadczeń wewnętrznych.    
  
 - Balanced Scorecard a obszar sprzedaży.
 - Przygotowanie budżetu sprzedaży (ćwiczenie).
 
  |  
  |