Założenia i cele szkolenia: 
Zapoznanie Uczestników/czek szkolenia z podstawami skuteczniej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej. Uczestnicy/czki mają nabyć wiedzę z zakresu autoprezentacji, komunikacji pisemnej a także z podstaw negocjacji w biznesie. Uczestnicy/czki poznają podstawowe techniki wywierania wpływu oraz zasady konstruowania komunikatów reklamowych i prasowych. Uczestnicy/czki poznają główne zasady asertywnych zachowań i na podstawie map asertywności określą w których obszarach są a w których nie są asertywni. 
 Skrócony opis szkolenia: 
1. Komunikacja werbalna i pozawerbalna. 
2. Asertywność i techniki wywierania wpływu. 
3. Komunikowanie w organizacji. 
4. Negocjacje w biznesie. 
 Treści programowe szkolenia: 
1. Pojęcie komunikacji - komunikacja jedno i dwukierunkowa. 
2. Komunikacja werbalna. 
3. Bariery w skutecznym komunikowaniu. 
 4. Zasady dobrego słuchania. 
 5. Komunikacja pozawerbalna - gesty, mimika, postawa, dystans. 
6. Komunikacja pisemna. 
7. Komunikowanie obrazem. 
 8. Znaczenie materiałów wizualnych. 
 9. Techniki manipulacji. 
10. Asertywność - mapa asertywności, jak być asertywnym. 
11. Wykorzystanie komunikacji w biznesie. 
12. Przygotowanie prezentacji. 
13. Reklama jako narzędzie komunikowania . 
14. Public relations jako komunikacja dwukierunkowa w organizacji. 
15. Komunikacja internetowa w biznesie. 
 16. Podstawowe techniki negocjacji. 
Metody i formy realizacji szkolenia: 
Wykład oraz warsztaty praktyczne, ćwiczenia praktyczne, testy na asertywność, test na style komunikacyjne, materiały multimedialne. 
Rezultaty szkolenia: 
Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie umiał świadomie wykorzystywać komunikację słowną i pozawerbalna w kontaktach z innymi, będzie umiał określić najistotniejsze narzędzia komunikacji biznesowej.  
Liczba godzin: 32.