Założenia i cele szkolenia:
Zapoznanie Uczestników/czek szkolenia z podstawami skuteczniej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej. Uczestnicy/czki mają nabyć wiedzę z zakresu autoprezentacji, komunikacji pisemnej a także z podstaw negocjacji w biznesie. Uczestnicy/czki poznają podstawowe techniki wywierania wpływu oraz zasady konstruowania komunikatów reklamowych i prasowych. Uczestnicy/czki poznają główne zasady asertywnych zachowań i na podstawie map asertywności określą w których obszarach są a w których nie są asertywni.
Skrócony opis szkolenia:
1. Komunikacja werbalna i pozawerbalna.
2. Asertywność i techniki wywierania wpływu.
3. Komunikowanie w organizacji.
4. Negocjacje w biznesie.
Treści programowe szkolenia:
1. Pojęcie komunikacji - komunikacja jedno i dwukierunkowa.
2. Komunikacja werbalna.
3. Bariery w skutecznym komunikowaniu.
4. Zasady dobrego słuchania.
5. Komunikacja pozawerbalna - gesty, mimika, postawa, dystans.
6. Komunikacja pisemna.
7. Komunikowanie obrazem.
8. Znaczenie materiałów wizualnych.
9. Techniki manipulacji.
10. Asertywność - mapa asertywności, jak być asertywnym.
11. Wykorzystanie komunikacji w biznesie.
12. Przygotowanie prezentacji.
13. Reklama jako narzędzie komunikowania .
14. Public relations jako komunikacja dwukierunkowa w organizacji.
15. Komunikacja internetowa w biznesie.
16. Podstawowe techniki negocjacji.
Metody i formy realizacji szkolenia:
Wykład oraz warsztaty praktyczne, ćwiczenia praktyczne, testy na asertywność, test na style komunikacyjne, materiały multimedialne.
Rezultaty szkolenia:
Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie umiał świadomie wykorzystywać komunikację słowną i pozawerbalna w kontaktach z innymi, będzie umiał określić najistotniejsze narzędzia komunikacji biznesowej.
Liczba godzin: 32.