Celem kursu jest pogłębienie wiedzy i zdobycie nowych doświadczeń w w/w dziedzinach usług, szczególnie dla klientów indywidualnych, dobrze sytuowanych, ograniczonych czasowo.
 
CONCIERGE (KONSJERŻ) to doradca, opiekun i 
konsultant pomocny w wyborze właściwych rozwiązań w usługach 
turystycznych: transporcie, hotelarstwie, usługach deweloperskich czy 
bankowych.
- Konsjerż może świadczyć usługi w recepcji hotelu w zakresie 
przewodnictwa, organizacji czasu wolnego, rezerwacji i dostarczania 
biletów.
 - Konsjerż może być doradcą w wyborze apartamentów i ich obsługi 
posezonowej, w wyborze i zakupie pokoi w hotelowcach i usługach 
deweloperskich.
 - W usługach transportowych może być waletem (waley) opiekunem auta 
klienta, zajmującym się myciem, tankowaniem, wyborem auta z wypożyczalni
 rent a car, dowozem na lotnisko.
 - Słowa „come des cierges” w średniowieczu oznaczały osobę 
odpowiedzialną za utrzymywanie palących się świec w  pokojach zamkowych,
 w języku francuskim „concierge” ma kilka znaczeń: dyskrecja, 
cierpliwość, kurtuazja, chęć niesienia pomocy innym. Wskazana jest 
znajomość języków obcych.
 
PROGRAM SZKOLENIA:   
Szkolenie obejmuje 56 godzin wykładów z następujących zagadnień:
- Charakterystyka zasad, rodzajów i środowisk w funkcjonowaniu usług KONSJERŻ.
 - Klasyfikacja zawodów w Polsce. propozycje ustaw deregulacyjnych, koncesje i pozwolenia.
 - Systemy usług opiekunów klienta w działalności deweloperów oraz w apartamentach hotelowych i wspólnotach mieszkaniowych.
 - Formy usług parahotelarskich w Polsce i na świecie.
 - Rodzaje ubezpieczeń społecznych, rola opiekuna klienta w usługach finansowych.
 - Usługi gastronomiczne, organizacja imprez okolicznościowych i cateringu.
 - Rola ruchu konsumenckiego w jakości świadczonych usług.
 - Usługi transportowe, rodzaje zleceń, rola Valeta (Valeya) w obsłudze turysty, rent a car.
 - Rodzaje umów osób fizycznych i prawnych, formy opodatkowania.
 - Psychologiczne aspekty pracy z klientem.
 - Funkcje usług pilotażu, przewodnictwa i rezydencji oraz informacji turystycznej w obsłudze ruchu turystycznego.
 - Formy usług Konsjerż w środowisku wielkomiejskim i na obszarach wiejskich.
 - Agrorekreacja, jej rola w organizacji czasu wolnego, funkcja animatora.
 - Prawne aspekty odpowiedzialności w realizacji usług, wolontariat a umowa.
 - Formy działalności gospodarczej osób prawnych i fizycznych, zasady działalności gospodarczej w Polsce i UE.
 
Po ukończeniu szkolenia absolwenci kursu otrzymują certyfikat.