Termin i miejsce szkolenia:
21 października 2012 r.; g. 9:00-16:00
WSE, Kraków (ul. Westerplatte 11 lub ul. św. Filipa 25)
Szkolenie obejmie 8 godzin szkoleniowych.
Cena: 350
Prowadząca: Marta Czepukojć
Korzyści z udziału w szkoleniu:
W wyniku udziału w szkoleniu Uczestnicy:
- poznają wybrane narzędzia coachingowe oraz przećwiczą ich zastosowanie w różnych sytuacjach zawodowych,
- będą potrafili skuteczniej zarządzać innymi oraz realizować własne cele zawodowe,
- rozwiną umiejętność wykorzystywania metod coachingowych do wspierania rozwoju własnego, współpracowników lub zespołu,
- rozwiną umiejętność prowadzenia rozmów z wykorzystaniem podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniu,
- rozwiną umiejętność nastawionej na porozumienie oraz konstruktywne działanie współpracy zespołowej.
Atuty szkolenia:
- nauka przez doświadczenie,
- możliwość wykorzystania poznanych technik i metod w pracy własnej, zarządzaniu zespołem lub we współpracy z innymi,
- możliwość pracy podczas szkolenia z własnym celem zawodowym lub sytuacją z miejsca pracy.
Zakres tematyczny:
Wprowadzenie
Coaching – skuteczna metoda wspierania innych w realizacji celu
- Cele coachingu.
- Zasady prowadzenia rozmów skoncentrowanych na rozwiązaniu.
- Coaching w zarządzaniu oraz rozwoju osobistym i zawodowym.
Wybrane metody i narzędzia coachingowe
- „Rama” – w jaki sposób niemożliwe staje się możliwe?
- Pytania transformujące - trening zadawania pytań pobudzających do myślenia nad możliwościami i rozwiązaniami.
- Zmiana pozycji percepcyjnej – jak ujrzeć daną sytuację z różnych perspektyw?
- Wizualizacja – określ swoją wizję, cel, pożądany efekt działania.
Jak osiągnąć porozumienie oraz wspierać w rozwoju innych?
- Model poziomów logicznych według R. Dilts’a – praktyczne zastosowanie.
- Wyrażanie uznania.
- Trzy poziomy słuchania według M. Atkinson – jak zrozumieć innych? Moc słuchania globalnego.
Podsumowanie
- Coaching – perspektywa osobista, menedżerska oraz członka zespołu.