Koszt uczestnictwa: - jednej osoby 1540 zł + 23% VAT
- dwóch i więcej osób 1440 zł/os + 23% VAT.
Płatność dokonywana jest po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia. Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat. Godziny zajęć: 9:30 – 16:30
Miejsce zajęć: sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP lub w hotelu w centrum miasta. (informacja dotycząca dokładnego miejsca zajęć zostanie wysłana Państwu wraz z potwierdzeniem uczestnictwa na ok. 6 dni przed terminem szkolenia)
Informacje: Anna Niedziółka tel.: 22 208 28 45, fax: 22 211 20 90 e-mail: anna.niedziolka@akademia-mddp.pl Program: I Dzień - Cechy i narzędzia controllingu z uwzględnieniem specyfiki obszaru sprzedaży:
- orientacja na cele – zasady skutecznego stawiania celów, najczęściej spotykane błędy i ich konsekwencje,
- orientacja na „wąskie gardła” – znaczenie analizy „wąskich gardeł” w planowaniu,
- sprzężenie wyprzedzające – planowanie, rodzaje planowania, planowanie a prognoza, analiza odchyleń i jej znaczenie,
- koncentracja na rachunkowości zarządczej – zasady tworzenia informacji do podejmowania decyzji,
- koncentracja na aspektach personalnych – planowanie współuczestniczące, motywowanie pracowników do udziału w pracach budżetowych, zasady komunikowania się w procesie budżetowania.
- Zagadnienia rachunkowości zarządczej (analiza przypadku):
- nowe ujęcie progu rentowności,
- pokrycie finansowe (marża brutto),
- ocena rentowności produktów i usług,
- klasyfikacja kosztów na potrzeby controllingu,
- kalkulacja kosztów standardowych,
- wykorzystanie krzywej życia produktów i analizy portfelowej w controllingu.
- Symulacja procesu budżetowania (ćwiczenie):
- rozwiązywanie problemów budżetowych,
- konferencja budżetowa,
- zastosowanie zarządzania przez cele
II Dzień - Zasady budżetowania i ocena pracowników sprzedaży w oparciu o budżetu.
- Systemy motywacyjne – zasady premiowania.
- Tworzenie struktur sprzedażowych:
- wielostopniowy rachunek pokryć finansowych,
- zasady tworzenia centrów odpowiedzialności z uwzględnieniem obszaru sprzedaży,
- mierniki dla centrów odpowiedzialności,
- rozliczanie świadczeń wewnętrznych.
- Balanced Scorecard a obszar sprzedaży.
- Przygotowanie budżetu sprzedaży (ćwiczenie).
|
|