Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiadomości i umiejętności niezbędne do świadomego kreowania wizerunku firmy. Ponadto uzupełnieniem programu są zajęcia z zakresu wzbudzania kreatywności biznesowej, które jest elementem niezbędnym dla tworzenia skutecznych strategii komunikacyjnych.
Biorąc pod uwagę różny poziom wiedzy uczestników poszczególne zagadnienia zostały dobrane w taki sposób, aby każda osoba byłą w stanie zrozumieć i zastosować w praktyce poszczególne treści programowe. Liczne ćwiczenia oraz przykłady z życia, a także odwołanie do doświadczeni uczestników mają za zadanie wskazać im drogę do samodzielnego wykorzystywania ich w realnej sytuacji biznesowej.
Skrócony opis szkolenia:
Szkolenie podzielone zostało na 4 moduły:
1. Kreatywne zarządzanie marką i budowanie wizerunku.
2. Komunikacja 360 stopni.
3. Projektowanie strategii komunikacyjnej.
4. E-wizerunek czyli jak zaistnieć w Internecie.
Każdy
z modułów przybliża uczestników szkolenia do zdobycia wiedzy z zakresu
mechanizmów służących do komunikacji firmy z jej otoczeniem, a także
umożliwia im zobaczenia jak dane narzędzia komunikacyjne funkcjonują w
praktyce. Szkolenie zostało tak zaprojektowane, aby po jego ukończeniu
uczestnicy mogli samodzielnie zająć się kreowaniem wizerunku własnej
firmy.
Treści programowe szkolenia:
1. pojęcie oraz elementy marki,
2. osobowość i symbol marki,
3. zarządzanie marką,
4. określanie wymagań konsumentów,
5. koncepcja poziomów marki,
6. rola wartości w kreowaniu wizerunku,
7. filozofia Kaizen,
8. ustalanie wizji i misji firmy,
9. narzędzia służące rozwijaniu kreatywności biznesowej,
10. cele i funkcje reklamy,
11. rodzaje przekazów reklamowych,
12. narzędzia komunikacji marketingowej,
13. zasady współpracy z agencją reklamową,
14. tworzenie strategii komunikacyjnej,
15. określanie grupy docelowej,
16. praca z briefem i pozycjonowanie własnej firmy,
17. segmentacja rynku,
18. omówienie profilu konsumenta w Polsce,
19. zasady kreowania wizerunku w sieci,
20. budowanie strategii komunikacyjnej online,
- tworzenie własnego serwisu www,
- narzędzia reklamy banerowej,
- reklama niestandardowa.
Metody i formy realizacji szkolenia:
Szkolenie
prowadzone będzie w formie warsztatów z elementami wykładu
akademickiego. Uczestnicy wykonywać będą liczne ćwiczenia praktyczne
oraz rozwiązywać studia przypadków. Program szkolenia bazuje w dużej
części na cyklu efektywnej nauki Kolb’a.
Rezultaty szkolenia:
Po
zakończeniu szkolenia uczestnik będzie znał i potrafił wykorzystać
narzędzia komunikacji marketingowej, a także nabędzie umiejętności
projektowania strategii reklamowej oraz kreowania pożądanego wizerunku
firmy.
Liczba godzin: 32.