Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniami dotyczącymi sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwach, wskazanie i przećwiczenie metod public relations w sytuacjach kryzysu oraz zarządzania kryzysami. Uczestnicy szkolenia poznają zasady skutecznego i szybkiego reagowania w sytuacji kryzysowej oraz skutecznej komunikacji w kryzysie.
Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają również wiele praktycznych wskazówek, co robić w sytuacjach kryzysowych, by przedsiębiorstwo nie straciło wizerunku oraz zaufania klientów. Praktyczne ćwiczenia w postaci: warsztatów, studiów przypadku oraz symulacji mają za zadanie przygotować uczestników szkolenia do zachowania się w sytuacjach kryzysowych.
Skrócony opis szkolenia:
Program szkolenia obejmuje m.in.:
1. wyjaśnienie istoty pojęcia public relations,
2. krótką charakterystykę instrumentów PR,
3. zasady współpracy z mediami,
4. charakterystykę sytuacji kryzysowych ich typy oraz etapy,
5. działania podejmowane przez przedsiębiorstwa w sytuacji kryzysowej ze szczególnym uwzględnieniem roli mediów,
6. przykłady sprawnego zarządzania kryzysem, działań antykryzysowych i klasycznych błędów wynikających z braku przygotowania.
Uczestnicy podczas szkolenia otrzymają niezbędną dawkę wiedzy, którą później wykorzystują podczas warsztatów, symulacji oraz do rozwiązywania studiów przypadków.
Treści programowe szkolenia:
1. Istota public relations
2. Zadania oraz zakres działań public relations
3. Czym public relations nie jest
4. Instrumenty public relations
5. Współpraca z mediami
- Prawo prasowe
- Praktyka wystąpień radiowych i telewizyjnych - warsztaty
- Podstawy pisania tekstów prasowych - warsztaty
6. Definicja sytuacji kryzysowej
7. Typy sytuacji kryzysowych
8. Etapy sytuacji kryzysowych
9. Public relations w sytuacjach kryzysowych
- Plan działań w sytuacji kryzysowej
- Działania w trakcie sytuacji kryzysowej
- Sytuacja kryzysowa a media
- Organizowanie konferencji prasowych
- Udzielanie wywiadów telewizyjnych
- Oświadczenia prasowe
- Strona internetowa - narzędzie komunikacji w kryzysie
10. Działania po opanowaniu kryzysu
11. Analiza działań public relations w sytuacjach kryzysowych na wybranych przykładach.
12. Studia przypadków - postępowanie w konkretnych sytuacjach kryzysowych:
- przygotowywanie materiałów dla mediów (oświadczenia),
- symulacje konferencji prasowych i wywiadu telewizyjnego.
Metody i formy realizacji szkolenia:
krótkie prezentacje wykładowe, studia przypadków, symulacje konferencji i wywiadów.
Rezultaty szkolenia:
Zdobycie wiedzy i umiejętności związanych z efektywnym prowadzeniem działań komunikacyjnych w różnych sytuacjach kryzysowych. Umiejętność szybkiego reagowania w sytuacji kryzysowej, dzięki czemu możliwe będzie utrzymanie wizerunku przedsiębiorstwa oraz zaufania klientów w trudnych sytuacjach.
Liczba godzin: 32.