Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniami dotyczącymi sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwach, wskazanie i przećwiczenie metod public relations w sytuacjach kryzysu oraz zarządzania kryzysami. Uczestnicy szkolenia poznają zasady skutecznego i szybkiego reagowania w sytuacji kryzysowej oraz skutecznej komunikacji w kryzysie.
  
  
  Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają również wiele praktycznych wskazówek, co robić w sytuacjach kryzysowych, by przedsiębiorstwo nie straciło wizerunku oraz zaufania klientów. Praktyczne ćwiczenia w postaci: warsztatów, studiów przypadku oraz symulacji mają za zadanie przygotować uczestników szkolenia do zachowania się w sytuacjach kryzysowych.
  
  
  
Skrócony opis szkolenia:
  
    Program szkolenia obejmuje m.in.:
  
  
    1. wyjaśnienie istoty pojęcia public relations,
  
  
    2. krótką charakterystykę instrumentów PR,
  
  
    3. zasady współpracy z mediami,
  
  
    4. charakterystykę sytuacji kryzysowych ich typy oraz etapy,
  
  
    5. działania podejmowane przez przedsiębiorstwa w sytuacji kryzysowej ze szczególnym   uwzględnieniem roli mediów,
  
  
    6. przykłady sprawnego zarządzania kryzysem, działań antykryzysowych i klasycznych błędów wynikających z braku przygotowania.
  
  
    Uczestnicy podczas szkolenia otrzymają niezbędną dawkę wiedzy, którą później wykorzystują podczas warsztatów, symulacji oraz do rozwiązywania studiów przypadków.
  
     
  
  
    Treści programowe szkolenia:
  
  
    1. Istota public relations
  
  
    2. Zadania oraz zakres działań public relations
  
  
    3. Czym public relations nie jest
  
  
    4. Instrumenty public relations
  
  
    5. Współpraca z mediami
  
  
    - Prawo prasowe
  
  
    - Praktyka wystąpień radiowych i telewizyjnych - warsztaty
  
  
    - Podstawy pisania tekstów prasowych - warsztaty
  
  
    6. Definicja sytuacji kryzysowej
  
  
    7. Typy sytuacji kryzysowych
  
  
    8. Etapy sytuacji kryzysowych
  
  
    9. Public relations w sytuacjach kryzysowych
  
  
    - Plan działań w sytuacji kryzysowej
  
  
    - Działania w trakcie sytuacji kryzysowej
  
  
    - Sytuacja kryzysowa a media
  
  
    - Organizowanie konferencji prasowych
  
  
    - Udzielanie wywiadów telewizyjnych
  
  
    - Oświadczenia prasowe
  
  
    - Strona internetowa - narzędzie komunikacji w kryzysie
  
  
    10. Działania po opanowaniu kryzysu
  
  
    11. Analiza działań public relations w sytuacjach kryzysowych na wybranych przykładach.
  
  
    12. Studia przypadków - postępowanie w konkretnych sytuacjach kryzysowych:
  
  
    - przygotowywanie materiałów dla mediów (oświadczenia),
  
  
    - symulacje konferencji prasowych i wywiadu telewizyjnego.
  
     
  
  
    Metody i formy realizacji szkolenia:
  
  
    krótkie prezentacje wykładowe, studia przypadków, symulacje konferencji i wywiadów.
  
     
  
  
    Rezultaty szkolenia:
  
  
    Zdobycie wiedzy i umiejętności związanych z efektywnym prowadzeniem działań komunikacyjnych w różnych sytuacjach kryzysowych. Umiejętność szybkiego reagowania w sytuacji kryzysowej, dzięki czemu możliwe będzie utrzymanie wizerunku przedsiębiorstwa oraz zaufania klientów w trudnych sytuacjach.
  
  
     
  
  
    Liczba godzin: 32.
