Celem
szkolenia jest wyposażenie uczestników w niezbędne wiadomości i
umiejętności, umożliwiające im wykorzystanie coachingu w praktyce
biznesowej. Realizowany materiał obejmuje swym zakresem przedstawienie
zasad, metod i narzędzi prowadzenia sesji coachingowej oraz
najważniejszych typów coachingu z punktu widzenia relacji biznesowych.
Praktyczne ćwiczenia oraz dobór uczestników w pary coachingowej umożliwi
im nie tylko nabycie umiejętności w zakresie stosowania wybranych
narzędzi, ale także umożliwi własny rozwój zawodowy i osobisty.
Skrócony opis szkolenia:
Szkolenie koncentruje się na trzech głównych zagadnieniach:- zrozumieniu idei coachingu oraz ich roli w organizacji- zastosowaniu różnych modeli coachingu do prowadzenia sesji- praktycznym opanowaniu podstawowych narzędzi wykorzystywanych w rozwoju zawodowym
Zajęcia przybliżają zatem rolę coachingu w zarządzaniu oraz pokazują
zastosowanie różnych jego odmian (executive, business, career,
performance) w działalności biznesowej oraz rozwoju pracowników. Podczas
ich trwania uczestnicy zapoznają się ze strukturą sesji coachingowej
oraz nabędą umiejętności związane z wykorzystaniem narzędzi pracy
coacha.
Treści programowe szkolenia:
1. Czym jest coaching
2. Coaching jako styl zarządzania
3. Praca w kulturze coachingowej
4. Rodzaje coachingu z perspektyw organizacji: business, executive, performance, career
5. Metody coachingu
6. Struktura sesji i modele coachingu:
- GROW
- S.C.O.R.E.
- Skilled Helper
- Co-active Coaching
- Inner Game
7. Wybrane narzędzia coachingowe:
- pytania
- poziomy logiczne
- mapa celów
- koło priorytetów
- metaforaWdrożenie programu coachingu w organizacji.
Metody i formy realizacji szkolenia:
Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnego warsztatu oraz symulacji opartych
na rozmowach klienta z coachem i wykorzystywaniu narzędzi coachingowych w praktyce.
Rezultaty szkolenia:
Efektem
kształcenia ma być nabycie zarówno teoretycznych podstaw jak i
praktycznych umiejętności i kompetencji niezbędnych do zastosowania
metod coachingu
w zarządzaniu. Poprzez przedstawienie metod oraz narzędzi coachingowych,
a także idei coachingu jako stylu zarządzania, uczestnicy, po
ukończeniu szkolenia, będą mogli przystąpić
do wdrożenia programu coachingu.
Liczba godzin: 32.