Założenia i cele szkolenia:
Głównym
celem szkolenia jest zapoznanie Uczestników Projektu z zasadami
prowadzenia prezentacji i różnych jej rodzajów w zależności od celu.
Także wypracowanie pewności w posługiwaniu się językiem angielskim w
sytuacjach stresujących, opanowanie języka ciała, modulacji głosem i
intonacji wypowiedzi.
Skrócony opis szkolenia:
Szkolenie
ma charakter warsztatowy. Omówienie i analiza różnych form prezentacji,
auto-prezentacji oraz przemówień w różnych sytuacjach.
Treści programowe szkolenia:
1. komunikacje werbalna i niewerbalna, budowanie zaufania słuchaczy, budowanie zainteresowania,
strategie używania języka obcego (angielskiego);
2. elementy dobrej prezentacji (głos, dykcja, intonacja, natężenie głosu, artykulacja, modulacja,
pauzy, kontakt wzrokowy, gestykulacja, ruch, postawa, korzystanie z notatek i materiału
wizualnego);
3. konstrukcja prezentacji (organizacja, porządkowanie informacji, wstęp, rozwinięcie, zakończenie);
4. auto-prezentacja;
5. krótkie prezentacje na zadany temat z przygotowaniem;
6. krótkie prezentacje na zadany temat, bez przygotowania;
7. przemówienie;
8. toast.
Metody i formy realizacji szkolenia:
warsztaty, task-based learning (TBL) oraz problem-based learning (PBL), analiza materiałów wizualnych (DVD).
Rezultaty szkolenia:
Wiedza: Uczestnicy Szkolenia będą znali zasady dobrej
prezentacji, związki między językiem ciała, narzędziami prezentacji:
głosem, wzrokiem, ruchem oraz materiałem, a budowaniem zaufania i
zainteresowania słuchaczy.
Umiejętności: Uczestnicy Szkolenia będą potrafili używać języka
angielskiego odpowiednio do formy prezentacji, będą potrafili dobrać
właściwe podejście oraz rodzaj języka odpowiednio do tematu
prezentacji.
Liczba godzin: 32.