aplikacja E8 google play app store
aplikacja Matura google play app store
kursysemestralne.pl

Komunikacja interpersonalna z elementami asertywności

Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu zaprasza na kurs komunikacji interpersonalnej z elementami asertywności. Zajęcia podlegają opłacie.

CZAS TRWANIA (ilość godzin): 20 godzin

CEL KURSU (uzasadnienie potrzeby):
Celem szkolenia jest usprawnienie przebiegu komunikacji interpersonalnej, wspierającej proces współpracy wewnątrz firmy oraz komunikacji z klientem, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności asertywnego porozumiewania się z innymi, w oparciu o zasady wzajemnego szacunku, wpływające na efektywną i długoterminową współpracę.

Będzie to szansa na zastanowienie się nad możliwością zmiany swego zachowania tak, aby komu-nikacja przebiegała w sposób bardziej efektywny.

UCZESTNICY (do kogo adresowany jest kurs):
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które pragną poznać tajniki procesu komunikacji po to, by skutecznie przekazywać informacje, prowadzić rozmowy, pracować w zespołach, przekonywać współpracowników do swoich racji. Zasadniczym celem szkolenia jest udoskonalenie umiejętności lepszego i skuteczniejszego komunikowania się z innymi oraz wzmocnienie postawy asertywnej.

PROWADZĄCY:
Zajęcia prowadzić będą pracownicy naukowi Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa z siedzibą w Poznaniu oraz wysokiej klasy specjaliści w tej dziedzinie.

KORZYŚCI Z KURSU:

Szkolenie skonstruowane zostało w taki sposób, by pomóc swobodnie komunikować się z innymi, efektywnie pracować w zespole i osiągać założone cele. A to wszystko w atmosferze szacunku i odpowiedzialności. Pokazujemy co jest ważne, by informacje, które przekazujemy, rzeczywiście trafiały do odbiorcy. Prezentujemy techniki pozwalające dopasować się do rozmówcy, do jego sposobu postrzegania rzeczywistości. Uczymy się szanować różnorodność, a także diagnozować, z jakim rodzajem osób mamy do czynienia oraz czego od nas będą wymagać. Pracujemy z własnym nastawieniem i przekonaniami. I wreszcie zajmujemy się komunikacją asertywną, która zakłada, że potrafimy jasno wyrażać swoje opinie, jednak w taki sposób, który nie rani innych. Dowiaduje-my się, w jakich sytuacjach mamy prawo urazić naszego rozmówcę, a także jak to uczynić, by zrozumiał powód naszego zachowania.

PROGRAM KURSU:
1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się:
- proces komunikacji i jego etapy,
- znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.
2. Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach w organizacji:
- autoanaliza własnego stylu komunikowania się,
- błędy w komunikacji,
- bariery komunikacyjne,
- etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego,
- komunikacja bezpośrednia a komunikacja telefoniczna.
3. Komunikowanie się w organizacji:
- sieci komunikowania się w organizacji,
- modele przepływu informacji i ich optymalizacja,
- zadania i narzędzia komunikacji wewnętrznej.
4. Efektywne prowadzenie rozmów:
- kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy i odbiorcy komunikatu,
- czynniki wpływające na jakość kontaktów zawodowych pomiędzy pracownikami,
- aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji,
- czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi,
- sztuka zadawania pytań,
- psychologiczne mechanizmy i techniki wywierania wpływu.
5. Etapy budowania się zespołu i ich wpływ na współpracę:
- etapy rozwoju zespołu: zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich,
- drogi do współpracy na każdym z nich,
- role zespołowe i ich identyfikacja.
6. Konflikt i rywalizacja w grupie jako największe zagrożenia dla współpracy:
- źródła rodzaje konfliktów,
- strategie radzenia sobie z konfliktami,
- rywalizacja w zespole: za i przeciw.
7. W zgodzie ze sobą i w dobrych stosunkach z innymi - koncepcja zachowań asertyw-nych:
- pojęcie asertywności,
- twoje własne prawa,
- kiedy decydujesz się być asertywnym,
- typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne,
- budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji,
- dlaczego boimy się powiedzieć "nie" - co nas powstrzymuje,
- samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.
8. Co to znaczy szanować ciebie i siebie - co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmó-wimy:
- umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy,
- umiejętność argumentowania,
- obrona przed manipulacją,
- przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki,
- udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.

KOSZT KURSU: 200 zł/osoba

Dokumenty można złożyć w Sekcji Edukacji Ustawicznej (Poznań, ul. E. Orzeszkowej 1), przesłać pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną:

Polityka Prywatności