Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu zaprasza na kurs komunikacji interpersonalnej z elementami asertywności. Zajęcia podlegają opłacie.
CZAS TRWANIA (ilość godzin): 20 godzin
CEL KURSU (uzasadnienie potrzeby): Celem szkolenia jest usprawnienie przebiegu komunikacji interpersonalnej, wspierającej proces współpracy wewnątrz firmy oraz komunikacji z klientem, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności asertywnego porozumiewania się z innymi, w oparciu o zasady wzajemnego szacunku, wpływające na efektywną i długoterminową współpracę.
Będzie to szansa na zastanowienie się nad możliwością zmiany swego zachowania tak, aby komu-nikacja przebiegała w sposób bardziej efektywny.
UCZESTNICY (do kogo adresowany jest kurs): Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które pragną poznać tajniki procesu komunikacji po to, by skutecznie przekazywać informacje, prowadzić rozmowy, pracować w zespołach, przekonywać współpracowników do swoich racji. Zasadniczym celem szkolenia jest udoskonalenie umiejętności lepszego i skuteczniejszego komunikowania się z innymi oraz wzmocnienie postawy asertywnej.
PROWADZĄCY: Zajęcia prowadzić będą pracownicy naukowi Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa z siedzibą w Poznaniu oraz wysokiej klasy specjaliści w tej dziedzinie. KORZYŚCI Z KURSU: Szkolenie skonstruowane zostało w taki sposób, by pomóc swobodnie komunikować się z innymi, efektywnie pracować w zespole i osiągać założone cele. A to wszystko w atmosferze szacunku i odpowiedzialności. Pokazujemy co jest ważne, by informacje, które przekazujemy, rzeczywiście trafiały do odbiorcy. Prezentujemy techniki pozwalające dopasować się do rozmówcy, do jego sposobu postrzegania rzeczywistości. Uczymy się szanować różnorodność, a także diagnozować, z jakim rodzajem osób mamy do czynienia oraz czego od nas będą wymagać. Pracujemy z własnym nastawieniem i przekonaniami. I wreszcie zajmujemy się komunikacją asertywną, która zakłada, że potrafimy jasno wyrażać swoje opinie, jednak w taki sposób, który nie rani innych. Dowiaduje-my się, w jakich sytuacjach mamy prawo urazić naszego rozmówcę, a także jak to uczynić, by zrozumiał powód naszego zachowania.
PROGRAM KURSU: 1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się: - proces komunikacji i jego etapy, - znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, - techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się. 2. Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach w organizacji: - autoanaliza własnego stylu komunikowania się, - błędy w komunikacji, - bariery komunikacyjne, - etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego, - komunikacja bezpośrednia a komunikacja telefoniczna. 3. Komunikowanie się w organizacji: - sieci komunikowania się w organizacji, - modele przepływu informacji i ich optymalizacja, - zadania i narzędzia komunikacji wewnętrznej. 4. Efektywne prowadzenie rozmów: - kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy i odbiorcy komunikatu, - czynniki wpływające na jakość kontaktów zawodowych pomiędzy pracownikami, - aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji, - czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi, - sztuka zadawania pytań, - psychologiczne mechanizmy i techniki wywierania wpływu. 5. Etapy budowania się zespołu i ich wpływ na współpracę: - etapy rozwoju zespołu: zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich, - drogi do współpracy na każdym z nich, - role zespołowe i ich identyfikacja. 6. Konflikt i rywalizacja w grupie jako największe zagrożenia dla współpracy: - źródła rodzaje konfliktów, - strategie radzenia sobie z konfliktami, - rywalizacja w zespole: za i przeciw. 7. W zgodzie ze sobą i w dobrych stosunkach z innymi - koncepcja zachowań asertyw-nych: - pojęcie asertywności, - twoje własne prawa, - kiedy decydujesz się być asertywnym, - typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne, - budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji, - dlaczego boimy się powiedzieć "nie" - co nas powstrzymuje, - samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie. 8. Co to znaczy szanować ciebie i siebie - co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmó-wimy: - umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy, - umiejętność argumentowania, - obrona przed manipulacją, - przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki, - udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
KOSZT KURSU: 200 zł/osoba
Dokumenty można złożyć w Sekcji Edukacji Ustawicznej (Poznań, ul. E. Orzeszkowej 1), przesłać pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną: