CZAS TRWANIA (ilość godzin): 8 godzin
CEL KURSU (uzasadnienie potrzeby):
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat zasad właściwego kreowania wize-runku instytucji w mediach, wyrobienia skutecznych nawyków w kontaktach z dziennikarzami, uświadomienia, jakie przekazy generuje każdy z nas świadomie lub nieświadomie przyjętą formą autoprezentacji. Szkolenie daje wiedzę o systemie medialnym, w którym każdy z nas musi umieć się odnaleźć. Szczegółowym celem szkolenia jest nabycie umiejętności komunikacji i współpracy z mediami - jako czwartej władzy i potencjalnego nośnika reklamowego oraz szerokiego pasma przekazu informacji.
UCZESTNICY (do kogo adresowany jest kurs):
Szkolenie polecane jest przede wszystkim kadrze menadżerskiej reprezentującej różne szczeble zarządzania, a także specjalistom i osobom dążącym do rozwoju swojej instytucji lub firmy po-przez kształtowanie jej wizerunku w kontaktach z mediami.
PROWADZĄCY:
Szkolenie poprowadzi trener umiejętności interpersonalnych doświadczony w przygotowywaniu programów szkoleniowych i ich realizacji w zakresie komunikacji interpersonalnej, asertywności, zrządzania konfliktem, współpracy i budowania zespołów, warsztatów autoprezentacji Prowadzi szkolenia metodami aktywnymi, warsztaty i treningi dla Firm, Instytucji i Przedsiębiorstw
KORZYŚCI Z KURSU:
Podstawowe umiejętności po odbyciu szkolenia to: umiejętność redagowania zaproszeń, wypowiadania się w mediach, organizacja konferencji prasowych. Ponadto podczas szkolenia trener uczy jak przygotować się do odpowiedzi na trudne pytania, jak opanować stres podczas wystąpienia. Uczestnik szkolenia dowie się również dlaczego nie wolno odmawiać wypowiedzi dziennikarzom i czego pod żadnym pozorem nie wolno powiedzieć.
PROGRAM KURSU:
1. Znaczenie współpracy z mediami
prasa, radio, telewizja, Internet – różnice i zasady współpracy
media regionalne i ogólnopolskie – jak do nich dotrzeć
kim jest dziennikarz i jak go traktować
2. Zainteresowanie mediów – jak to zrobić
komunikat prasowy – jak go napisać, gdzie wysłać, fax czy mail
wszystko o konferencji prasowej – organizacja, najlepsza pora, niestandardowe pomysły
idealny wywiad – podstawowe zasady, jak odpowiadać na trudne pytania
strona internetowa – założenie, wykorzystanie blogów
3. Wizerunek w mediach
marka i wizerunek – definicje i różnice
kreowanie wizerunku – skuteczne metody i częste błędy
4. Ciało, głos, proksemika – jak nad tym zapanować
lęk przed publicznym wystąpieniem – jak opanować tremę
mowa ciała, gesty dobre i złe
asertywność – korzyści i techniki zachowań
5. Wygląd ma znaczenie
pierwsze wrażenie
dress code
znaczenie koloru
Dokumenty można złożyć w Sekcji Edukacji Ustawicznej (Poznań, ul. E. Orzeszkowej 1), przesłać pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną: