CELE SZKOLENIA
Prezentacja metod i
technik, za pomocą których przedsiębiorstwo może wywierać pożądany wpływ
na otoczenie i własnych pracowników (wzbudzając ich poczucia tożsamości
z firmą). Poznanie sposobów podnoszenia efektywności komunikacji
wewnątrz przedsiębiorstwa, zwłaszcza pomiędzy kierownictwem i
pracownikami. Zdobycie umiejętności kształtowanie procesów identyfikacji
firmy wobec otoczenia.
CZAS TRWANIA
Dwa dni
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
- Co to jest Public Relations - podstawowe pojęcia i definicje. Public
Relations jako narzędzie budowania reputacji przedsiębiorstwa.
- Public Relations w systemie komunikowania się firmy z
otoczeniem oraz własnymi pracownikami. Zewnętrzna i wewnętrzna funkcja
Public Relations.
- Public Relations jako funkcja zarządzania przedsiębiorstwem oraz główny instrument tzw. issue management.
- Public Relations jako czynnik wspierający strategię
marketingową firmy. Sposoby komunikowania się przedsiębiorstwa z
klientami i konsumentami.
- Public Relations jako narzędzie kreowanie wizerunku (Corporate
Image) oraz tożsamości (Corporate Identity) firmy. Planowanie i
wdrażanie procesów identyfikacji firmy wobec otoczenia. Wizerunkotwórcza
rola pracowników.
- Rola procesów komunikacyjnych wewnątrz przedsiębiorstwa.
Komunikacja pionowa i pozioma. Kształtowanie w przedsiębiorstwie kanałów
przepływu informacji.
- Media Relations - budowanie kontaktów z prasą, radiem i
telewizją. Informacyjne i pozainformacyjne sposoby oddziaływania na mass
media.
- Public Relations w sytuacjach kryzysowych.
METODY SZKOLENIA
Zajęcia prowadzone będą metodami warsztatowymi w oparciu o aktywne
techniki pracy z grupą. Uczestnicy otrzymają materiały
dydaktyczno-szkoleniowe.