CELE SZKOLENIA
Prezentacja metod i 
technik, za pomocą których przedsiębiorstwo może wywierać pożądany wpływ
 na otoczenie i własnych pracowników (wzbudzając ich poczucia tożsamości
 z firmą). Poznanie sposobów podnoszenia efektywności komunikacji 
wewnątrz przedsiębiorstwa, zwłaszcza pomiędzy kierownictwem i 
pracownikami. Zdobycie umiejętności kształtowanie procesów identyfikacji
 firmy wobec otoczenia.
CZAS TRWANIA
Dwa dni
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
- Co to jest Public Relations - podstawowe pojęcia i definicje. Public
 Relations jako narzędzie budowania reputacji przedsiębiorstwa.
 - Public Relations w systemie komunikowania się firmy z 
otoczeniem oraz własnymi pracownikami. Zewnętrzna i wewnętrzna funkcja 
Public Relations.
 - Public Relations jako funkcja zarządzania przedsiębiorstwem oraz główny instrument tzw. issue management.
 - Public Relations jako czynnik wspierający strategię 
marketingową firmy. Sposoby komunikowania się przedsiębiorstwa z 
klientami i konsumentami.
 - Public Relations jako narzędzie kreowanie wizerunku (Corporate 
Image) oraz tożsamości (Corporate Identity) firmy. Planowanie i 
wdrażanie procesów identyfikacji firmy wobec otoczenia. Wizerunkotwórcza
 rola pracowników.
 - Rola procesów komunikacyjnych wewnątrz przedsiębiorstwa. 
Komunikacja pionowa i pozioma. Kształtowanie w przedsiębiorstwie kanałów
 przepływu informacji.
 - Media Relations - budowanie kontaktów z prasą, radiem i 
telewizją. Informacyjne i pozainformacyjne sposoby oddziaływania na mass
 media.
 - Public Relations w sytuacjach kryzysowych.
 
METODY SZKOLENIA
Zajęcia prowadzone będą metodami warsztatowymi w oparciu o aktywne 
techniki pracy z grupą. Uczestnicy otrzymają materiały 
dydaktyczno-szkoleniowe.