CELE SZKOLENIA
Zapoznanie uczestników z metodami i technikami negocjacji handlowych 
oraz spowodowanie - poprzez intensywny trening, - by umiejętnie się nimi
 posługiwali.
CZAS TRWANIA
Dwa dni
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
- Rola motywacji w negocjacjach handlowych. Zasady motywowania ludzi.
 - Typy klientów wedle stosowanych przez nich strategii kupowania.
 Typy osobowości klientów, ich style zachowań i dostosowane do nich 
zasady postępowania.
 - Wywieranie wpływu na ludzi. Reguły wpływu i oparte na nich techniki.
 - Trzy style negocjowania: styl miękki, twardy i rzeczowy. Charakterystyka stylu rzeczowego.
 - Główne etapy procesu negocjacji handlowych.
 - Nawiązanie kontaktu z klientem i wstęp do rozmowy handlowej.
 - Zadawanie pytań - podstawowa metoda poznania potrzeb klienta.
 - Przedstawienie oferty. Zasady prezentacji handlowej.
 - Korzyści - to, co naprawdę sprzedaje się klientowi.
 - Rola komunikacji werbalnej i pozawerbalnej w negocjacjach handlowych.
 - Jawne i ukryte obiekcje klientów.
 - Techniki eliminowania obiekcji klientów.
 - Techniki finalizacji negocjacji handlowych.
 - Trudne sytuacje negocjacyjne. Radzenie sobie z agresją i 
manipulacjami, rozwiązywanie konfliktów. „Strategia przełamania”, 
usuwająca bariery w negocjacjach.
 - Sprzedaż po sprzedaży.
 - Główne przyczyny porażek w sprzedawaniu.
 - Pożądane cechy sprzedawcy-negocjatora. Kształtowanie wizerunku sprzedawcy.
 
METODY SZKOLENIA
Zajęcia prowadzone będą metodami warsztatowymi w oparciu o aktywne 
techniki pracy z grupą: praktyczne ćwiczenia poszczególnych 
umiejętności, demonstracje, zadania rozwijające sprawność komunikowania,
 wykłady oraz dyskusje moderowane, symulacje realnych problemów, gry 
negocjacyjne. Uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczno-szkoleniowe.