CELE SZKOLENIA
Poznanie podstawowych zasad i technik marketingu bezpośredniego. 
Określenie roli, jaką marketing bezpośredni może pełnić w promocyjnej i 
handlowej działalności firmy. Zdobycie praktycznych umiejętności 
operowania najważniejszymi narzędziami marketingu bezpośredniego: ofertą
 sprzedaży i listem reklamowym.
CZAS TRWANIA
Jeden dzień
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
- Co to jest marketing bezpośredni. Marketing bezpośredni jako element
 ogólnej strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Marketing bezpośredni
 a reklama.
 - Baza danych jako podstawa działań w marketingu bezpośrednim. 
Jak sporządzać bazy danych. Ograniczenia prawne w tworzeniu i 
posługiwaniu się bazami danych.
 - Reklama bezpośrednia jako główny instrument promocji w marketingu bezpośrenim.
 - Media reklamy bezpośredniej: bezpośrednie przesyłki pocztowe, katalog, telefon, prasa, telewizja, radio, internet.
 - Oferta sprzedaży i list reklamowy jako najistotniejsze 
składniki bezpośredniej przesyłki pocztowej. Zasady tworzenia oferty 
sprzedaży i listu reklamowego.
 - Dystrybucja w marketingu bezpośrednim. Response device jako podstawowy element kanału dystrybucji bezpośredniej. Home shopping.
 - Usługi dodatkowe w ramach marketingu bezpośredniego: bezpłatne 
numery telefoniczne, bezpłatne próbowanie produktu, akceptacja 
różnorodnych kart kredytowych, akceptacja reklamacji i usuwanie braków, 
instruktaż i szkolenie użytkowników, dostosowanie standardowej wersji 
produktu do specyficznych potrzeb klienta.
 - Program budowy trwałych związków z klientami.
 - Warunki zewnętrzne funkcjonowania marketingu bezpośredniego. 
Okoliczności sprzyjające (szanse). Bariery utrudniające rozwój 
(zagrożenia). Marketing bezpośredni a realia gospodarki polskiej.
 
METODY SZKOLENIA
Zajęcia prowadzone będą metodami warsztatowymi w oparciu o aktywne 
techniki pracy z grupą. Uczestnicy otrzymają materiały 
dydaktyczno-szkoleniowe.