CELE SZKOLENIA
Poznanie podstawowych zasad i technik marketingu bezpośredniego.
Określenie roli, jaką marketing bezpośredni może pełnić w promocyjnej i
handlowej działalności firmy. Zdobycie praktycznych umiejętności
operowania najważniejszymi narzędziami marketingu bezpośredniego: ofertą
sprzedaży i listem reklamowym.
CZAS TRWANIA
Jeden dzień
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
- Co to jest marketing bezpośredni. Marketing bezpośredni jako element
ogólnej strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Marketing bezpośredni
a reklama.
- Baza danych jako podstawa działań w marketingu bezpośrednim.
Jak sporządzać bazy danych. Ograniczenia prawne w tworzeniu i
posługiwaniu się bazami danych.
- Reklama bezpośrednia jako główny instrument promocji w marketingu bezpośrenim.
- Media reklamy bezpośredniej: bezpośrednie przesyłki pocztowe, katalog, telefon, prasa, telewizja, radio, internet.
- Oferta sprzedaży i list reklamowy jako najistotniejsze
składniki bezpośredniej przesyłki pocztowej. Zasady tworzenia oferty
sprzedaży i listu reklamowego.
- Dystrybucja w marketingu bezpośrednim. Response device jako podstawowy element kanału dystrybucji bezpośredniej. Home shopping.
- Usługi dodatkowe w ramach marketingu bezpośredniego: bezpłatne
numery telefoniczne, bezpłatne próbowanie produktu, akceptacja
różnorodnych kart kredytowych, akceptacja reklamacji i usuwanie braków,
instruktaż i szkolenie użytkowników, dostosowanie standardowej wersji
produktu do specyficznych potrzeb klienta.
- Program budowy trwałych związków z klientami.
- Warunki zewnętrzne funkcjonowania marketingu bezpośredniego.
Okoliczności sprzyjające (szanse). Bariery utrudniające rozwój
(zagrożenia). Marketing bezpośredni a realia gospodarki polskiej.
METODY SZKOLENIA
Zajęcia prowadzone będą metodami warsztatowymi w oparciu o aktywne
techniki pracy z grupą. Uczestnicy otrzymają materiały
dydaktyczno-szkoleniowe.