CELE SZKOLENIA
Zapoznanie uczestników ze specyfiką i nowoczesnymi technikami
telemarketingu. Kształcenie umiejętności sprzedaży przez telefon. Savoir
vivre rozmowy telefonicznej.
CZAS TRWANIA
Jeden dzień
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
- Co to jest i na czym polega telemarketing Rola i zadania działu
telemarketingu. Telemarketing wewnętrzny i zewnętrzny. Telemarketing
informacyjny i akwizycyjny.
- Określenie klientów docelowych. Praca z bazą danych.
- Komunikowanie się przez telefon. Mówienie i "język" mowy. Techniki aktywnego słuchania, rozumienia i zapamiętywania.
- Przygotowanie rozmowy przez telefon.
- Rozmowa handlowa z kientem instytucjonalnym, inicjowana przez telemarketera.
- Rozmowa handlowa z klientem indywidualnym, inicjowana przez
telemarketera. Nawiązanie kontaktu z nieprzygotowanym klientem. "Trudny"
klient.
- Rozmowa telefoniczna jako wstęp do sprzedaży bezpośredniej.
- Rozmowa osoby odbierającej telefon z klientem.
- Scenariusze rozmów w telemarketingu. Typy scenariuszy.
Scenariusze rozmów wychodzących i przychodzących. Dostosowanie
scenariusza do typu rozmówcy.
- Radzenie sobie z obiekcjami klientów.
- Wspierania telemarketingu ze strony innych mediów
wykorzystywanych w procesie sprzedaży: kontaktów osobistych,
bezpośrednich przesyłek pocztowych oarz reklamy zewnętrznej, medialnej i
w miejscu sprzedaży.
- Organizacja pracy z telefonem. Przełączanie rozmów i udzielanie niezbędnych informacji.
METODY SZKOLENIA
Zajęcia prowadzone będą metodami warsztatowymi w oparciu o aktywne
techniki pracy z grupą. Uczestnicy otrzymają materiały
dydaktyczno-szkoleniowe.