Kurs jest kierowany przede wszystkim do studentów ekonomii GWSP, ale również do wszystkich osób zainteresowanych naukami społecznymi (socjologia, politologia) oraz entuzjastów gier i łamigłówek.
Zakładany poziom wiedzy uczestnika kursu to elementy matematyki na poziomie szkoły średniej (rozwiązywanie równań liniowych i kwadratowych, układów równań, znajomości podstawowych faktów z kombinatoryki i geometrii, jak twierdzenia Pitagorasa, równanie prostej, itp.)
Cele kursu:
- zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami i technikami teorii gier, znajdującej szerokie zastosowania w ekonomii, socjologii, politologii i teorii bezpieczeństwa narodowego;
- wyrobienie u słuchaczy analitycznego podejścia do rozważanych przykładów z dziedziny ekonomii, teorii negocjacji, umiejętności samodzielnego formalizowania konkretnego problemu oraz stosowania ogólnych metod teorii gier w jego rozwiązaniu. Celowi temu ma służyć duża liczba analizowanych przykładów, które bądź miały miejsce w rzeczywistości (połowy ryb na Jamajce, kubański kryzys rakietowy) bądź są eksperymentami myślowymi (pułkownik Blotto, gry wynikające z konkurencji rynkowej dwóch firm w duopolu, itp.);
- osiągnięcie przez słuchaczy podstawowego rozeznania i wyrobienia w problematyce teorii gier, która umożliwi samodzielną lekturę bardziej zaawansowanych publikacji.