aplikacja E8 google play app store
aplikacja Matura google play app store
kursysemestralne.pl

Kurs Modelowania i Wizualizacji AutoCad 3D

ul. Dąbrowskiego 38-40,
70-785 Szczecin
budynek Ornament, sekretariat - I piętro pokój 103
+48 91 484 19 60

Program kursu:

Podstawowe pojęcia modelowania trójwymiarowego

Obsługa układów współrzędnych w przestrzeni 3D


Lokalny a Globalny Układ Współrzędnych
Współrzędne sferyczne i walcowe
Tworzenie, przesuwanie i obracanie układów
Płaszczyzny konstrukcyjne
Definiowanie Lokalnego Układu Współrzędnych na bazie obiektów
Nazywanie, zapisywanie i wywoływanie układów

Oglądanie rysunku w przestrzeni 3D

Praca ze standardowymi widokami 3D
Definiowanie widoków 3D
Orbita i kamera 3D
Cieniowanie i ukrywanie linii niewidocznych obiektów
Płaszczyzny tnące w widokach, ustalenie widoczności płaszczyzn

Wykorzystanie rzutni do przedstawienia rysunku 3D
Charakterystyka rzutni w obszarze Modelu i w obszarze Papieru
Lokalne Układy Współrzędnych w każdej rzutni
Ustawienia widoków i skali w rzutniach

Modelowanie w przestrzeni 3D
Rodzaje modeli geometrycznych
Filtry współrzędnych
Ustalanie poziomu tworzonych obiektów
Tworzenie modeli za pomocą właściwości Grubość
Region i obwiednia

Modelowanie krawędziowe
Tworzenie obiektów krawędziowych w przestrzeni 3D (polecenia Linia, Polilinia, Polilinia3D)
Edycja polilini i polilini3D

Modelowanie powierzchniowe

Rodzaje i parametry krzywych i powierzchni
Nakładanie powierzchni za pomocą polecenia Obszar
Tworzenie siatki 3D
Sterowanie widocznością krawędzi
Tworzenie powierzchni obrotowej, walcowej, prostokreślnej i krawędziowej
Edycja obiektów powierzchniowych (polecenia EDPLIN i ROZBIJ)
Zmienne systemowe modelowania powierzchniowego

Modelowanie bryłowe
Korzystanie z prymitywów bryłowych 3D (kostka, sfera, walec, stożek, klin, torus)
Zastosowanie profili w tworzeniu brył, wyciąganie i przekręcanie profili
Tworzenie brył za pomocą wyciągania i przekręcania
Wykorzystanie operacji Boole’a w celu edycji brył (suma, różnica, iloczyn)
Przenikanie brył
Tworzenie przekroju oraz rozcinanie bryły wskazaną płaszczyzną
Edycja powierzchni brył (wyciąganie, przesuwanie, obracanie, odsuwanie, zwężanie i usuwanie powierzchni oraz kopiowanie i kolorowanie powierzchni)
Kopiowanie i kolorowanie krawędzi brył
Tworzenie i usuwanie odcisku, powłoki i rozdzielenia
Zmienne systemowe modelowania bryłowego

Edycja modeli 3D

Zastosowanie poleceń Zaokrągl, Fazuj, Utnij, Wydłuż, Kopiuj, Przesuń, Skala, Obrót, Lustro i Szyk w celu edycji modeli 3D
Tworzenie szyku 3D, lustra 3D oraz obrotu 3D
Dopasowywanie modeli względem siebie

Komputerowa analiza modeli 3D (masa, objętość, powierzchnia, środek ciężkości itp.)


Wydruk rysunku przestrzennego
Tworzenie i konfiguracja rzutni w przestrzeni Papieru, w których widoczne będą rzuty i przekroje brył
Wydruk projektu z różnymi skalami na jednym arkuszu

Rendering
Typ renderingu (podstawowy, fotorealistyczny i śledzenie promieni)
Dobór materiałów, światła i cieni w procesie renderingu
Pokrywanie modelu 3D mapą 2D - mapowanie
Praca ze scenami
Dodawanie tła, mgły i krajobrazu
Uzyskiwanie informacji o renderingu
Konfiguracja pliku wyjściowego procesu renderowania
Zapis i odczyt ekranu renderingu

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

Polityka Prywatności