Uczelnia im E. Kwiatkowskiego w Gdyni przygotowała bogatą ofertę szkoleń z różnych dziedzin. Osoby, które chcą odnieść sukces, poważnie myślą o swojej karierze zawodowej, zapraszamy na specjalnie szkolenia, podczas których poszerzą swoją wiedzę i zdobędą nowe kompetencje. Szkolenia to także szansa na rozwój umiejętności interepersonalnych niezbędnych w życiu rodzinnym i osobistym.
Trener: Magdalena Mielewczyk
Ilość godzin: 16 h
Program szkolenia:
1. Jak pozyskać nowych klientów:
- Znaczenie aktywności w sprzedaży
- Nawiązywanie kontaktu z klientem
- Budowanie bazy klientów
- Przekazywanie informacji o produkcie
- Metody pozyskiwania klientów
- Inicjowanie rozmowy i spotkania z potencjalnym klientem
- Pokonywanie sekretariatu i docieranie do decydenta
- Radzenie sobie z odmową klienta.
2. Zasady pracy z klientem:
- Rozmowa handlowa - techniki
- Budowanie dobrego pierwszego wrażenia
- Zbieranie informacji o potrzebach i specyfice klienta i przełożenie tego na techniki sprzedaży
- Strategie kupowania - potrzeby i wartości klienta
- Atrakcyjna prezentacja swojej firmy i oferty - najlepsze wzorce
- Utrzymywanie relacji z klientami
- Klient stały ( znany) i klient nowy
- Obsługa klienta face to face (w siedzibie klienta i w siedzibie własnej firmy)
- Obsługa przez telefon
- Badanie konkurencji
- Rozpoznanie oczekiwań rozmówcy
- Komunikacja w sprzedaży – operowanie pytaniami, podsumowania, parafrazy
- Komunikacja w sprzedaży – mowa niewerbalna
- Zakończenie spotkania.
3. Sytuacje trudne w sprzedaży:
- Obiekcje i wątpliwości klienta – sposoby radzenia sobie z trudnymi pytaniami
- Techniki obrony ceny, rabatu
- Reklamacje
- Jakich błędów unikać, czego absolutnie robić nie należy
- Przekazywanie klientowi negatywnych informacji.