aplikacja E8 google play app store
aplikacja Matura google play app store
kursysemestralne.pl

Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu zasobami ludzkimi

Uczelnia im E. Kwiatkowskiego w Gdyni przygotowała bogatą ofertę szkoleń z różnych dziedzin. Osoby, które chcą odnieść sukces, poważnie myślą o swojej karierze zawodowej, zapraszamy na specjalnie szkolenia, podczas których poszerzą swoją wiedzę i zdobędą nowe kompetencje. Szkolenia to także szansa na rozwój umiejętności interepersonalnych niezbędnych w życiu rodzinnym i osobistym.

Trener: Karolina Rozwadowska

Ilość godzin: 16 h

Program szkolenia:

1. Podstawy IE.

1.1. Pojęcie inteligencji emocjonalnej.

1.2. Kompetencje emocjonalne i społeczne warunkujące inteligencję emocjonalną:

- Zdolność rozpoznawania emocji

- Zdolność panowania nad emocjami

- Zdolność rozumienia emocji

- Zdolność zarządzania emocjami.

1.3. Inteligencja emocjonalna a temperament.

1.4. Empatia.

1.5. Sztuka współżycia.

1.6. Związki inteligencji emocjonalnej z efektywnością pracy i zarządzania.

1.7. Wykorzystanie umiejętności wpływu - autorefleksja na temat roli lidera.

1.8. Określenie konkretnych sposobów oddziaływania na podwładnych, tworzenie więzi, uświadomienie sobie własnego wpływu działań.

2. Istota świadomości emocjonalnej :

- Czym są emocje

- Źródła emocji

- Rola emocji

- Zrozumienie emocji i procesu emocjonalnego

- Umiejętność rozpoznawania emocji u siebie i u innych

- Wykorzystywanie umiejętności świadomości emocjonalnej do zwiększenia efektywności zarządzania

- Świadoma kontrola i zarządzanie emocjami

3. Inteligencja Emocjonalna a umiejętność komunikowania się.

3.1. Umiejętność aktywnego słuchania.

3.2. Umiejętność wyrażania swoich opinii, oczekiwań, potrzeb i krytyki.

3.3. Efektywna i satysfakcjonująca współpraca z ludźmi.

3.4. Udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnych.

- Zadawanie pytań

- Parafrazowanie

- Interpretowanie

- Klaryfikacja.

3.5. Samokontrola i radzenia sobie ze silnymi emocjami.

3.6. Wykrywanie i rozwiązywania konfliktów.

3.7. Nawiązywanie i podtrzymywanie związków z innymi - umiejętności kierowania emocjami innych ludzi.

4. Inteligencja emocjonalna a umiejętności zarządzania.

- Związki inteligencji emocjonalnej z efektywnością pracy i zarządzania

- Umiejętność skutecznego zarządzania ludźmi

- Wykorzystanie umiejętności wpływu - autorefleksja na temat roli lidera

- Określenie konkretnych sposobów oddziaływania na podwładnych, tworzenie więzi, uświadomienie sobie własnego wpływu działań

- Związki inteligencji emocjonalnej ze stylami kierowania

- Organizowanie grup, zespołów pracowniczych

- Umiejętność właściwego doboru pracowników

- Umiejętność odpowiedniego dopasowywania ludzi do zadania

- Inicjowanie i koordynowanie wysiłków zespołów ludzi

- Właściwie kierowanie emocjami swoimi i innych

- Zwiększenie więzi i wpływ na efekty pracy zespołu

- Negocjowanie rozwiązań: talent mediatora, zapobieganie konfliktom

- Nawiązywanie pozytywnych relacji ze współpracownikami

- Przeprowadzanie analiz społecznych: zdolność do wykrywania i intuicyjnego domyślania się uczuć, motywów i trosk innych

- Znaczenie emocji w zarządzaniu potencjałem pracowniczym

- Umiejętność wykorzystania uczuć do motywowania siebie oraz do kierowania podejmowanymi działaniami

- Wpływ emocji na jakość pracy i satysfakcję z jej wykonywania

- Zrozumienie swojej roli w tworzeniu pozytywnego miejsca pracy

5. Czy warto kierować się sercem czy rozumem.

- Wykorzystywanie uczuć w relacjach biznesowych i osobistych

- Co jest ważniejsze iloraz inteligencji czy inteligencja emocjonalna.

6. Trenowanie własnej świadomości emocjonalnej.

- Rozpoznawanie indywidualnych ograniczeń w rozwoju emocjonalnym

- Szacunek do siebie, poczucie własnej wartości i samoświadomość własnych emocji

- Zdolność motywowania się i samokontrola emocjonalna

- Motywacja do zmiany, osiągania celów i sukcesu.


Polityka Prywatności