Uczelnia im E. Kwiatkowskiego w Gdyni przygotowała bogatą ofertę szkoleń z różnych dziedzin. Osoby, które chcą odnieść sukces, poważnie myślą o swojej karierze zawodowej, zapraszamy na specjalnie szkolenia, podczas których poszerzą swoją wiedzę i zdobędą nowe kompetencje. Szkolenia to także szansa na rozwój umiejętności interepersonalnych niezbędnych w życiu rodzinnym i osobistym.
Trener: Karolina Rozwadowska
Ilość godzin: 16 h
Program szkolenia:
1. Podstawy IE.
1.1. Pojęcie inteligencji emocjonalnej.
1.2. Kompetencje emocjonalne i społeczne warunkujące inteligencję emocjonalną:
- Zdolność rozpoznawania emocji
- Zdolność panowania nad emocjami
- Zdolność rozumienia emocji
- Zdolność zarządzania emocjami.
1.3. Inteligencja emocjonalna a temperament.
1.4. Empatia.
1.5. Sztuka współżycia.
1.6. Związki inteligencji emocjonalnej z efektywnością pracy i zarządzania.
1.7. Wykorzystanie umiejętności wpływu - autorefleksja na temat roli lidera.
1.8. Określenie konkretnych sposobów oddziaływania na podwładnych, tworzenie więzi, uświadomienie sobie własnego wpływu działań.
2. Istota świadomości emocjonalnej :
- Czym są emocje
- Źródła emocji
- Rola emocji
- Zrozumienie emocji i procesu emocjonalnego
- Umiejętność rozpoznawania emocji u siebie i u innych
- Wykorzystywanie umiejętności świadomości emocjonalnej do zwiększenia efektywności zarządzania
- Świadoma kontrola i zarządzanie emocjami
3. Inteligencja Emocjonalna a umiejętność komunikowania się.
3.1. Umiejętność aktywnego słuchania.
3.2. Umiejętność wyrażania swoich opinii, oczekiwań, potrzeb i krytyki.
3.3. Efektywna i satysfakcjonująca współpraca z ludźmi.
3.4. Udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnych.
- Zadawanie pytań
- Parafrazowanie
- Interpretowanie
- Klaryfikacja.
3.5. Samokontrola i radzenia sobie ze silnymi emocjami.
3.6. Wykrywanie i rozwiązywania konfliktów.
3.7. Nawiązywanie i podtrzymywanie związków z innymi - umiejętności kierowania emocjami innych ludzi.
4. Inteligencja emocjonalna a umiejętności zarządzania.
- Związki inteligencji emocjonalnej z efektywnością pracy i zarządzania
- Umiejętność skutecznego zarządzania ludźmi
- Wykorzystanie umiejętności wpływu - autorefleksja na temat roli lidera
- Określenie konkretnych sposobów oddziaływania na podwładnych, tworzenie więzi, uświadomienie sobie własnego wpływu działań
- Związki inteligencji emocjonalnej ze stylami kierowania
- Organizowanie grup, zespołów pracowniczych
- Umiejętność właściwego doboru pracowników
- Umiejętność odpowiedniego dopasowywania ludzi do zadania
- Inicjowanie i koordynowanie wysiłków zespołów ludzi
- Właściwie kierowanie emocjami swoimi i innych
- Zwiększenie więzi i wpływ na efekty pracy zespołu
- Negocjowanie rozwiązań: talent mediatora, zapobieganie konfliktom
- Nawiązywanie pozytywnych relacji ze współpracownikami
- Przeprowadzanie analiz społecznych: zdolność do wykrywania i intuicyjnego domyślania się uczuć, motywów i trosk innych
- Znaczenie emocji w zarządzaniu potencjałem pracowniczym
- Umiejętność wykorzystania uczuć do motywowania siebie oraz do kierowania podejmowanymi działaniami
- Wpływ emocji na jakość pracy i satysfakcję z jej wykonywania
- Zrozumienie swojej roli w tworzeniu pozytywnego miejsca pracy
5. Czy warto kierować się sercem czy rozumem.
- Wykorzystywanie uczuć w relacjach biznesowych i osobistych
- Co jest ważniejsze iloraz inteligencji czy inteligencja emocjonalna.
6. Trenowanie własnej świadomości emocjonalnej.
- Rozpoznawanie indywidualnych ograniczeń w rozwoju emocjonalnym
- Szacunek do siebie, poczucie własnej wartości i samoświadomość własnych emocji
- Zdolność motywowania się i samokontrola emocjonalna
- Motywacja do zmiany, osiągania celów i sukcesu.